Derde week alweer voorbij! - Reisverslag uit Järvenpää, Finland van Leon Jong - WaarBenJij.nu Derde week alweer voorbij! - Reisverslag uit Järvenpää, Finland van Leon Jong - WaarBenJij.nu

Derde week alweer voorbij!

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

06 September 2015 | Finland, Järvenpää

Zo is de derde week alweer voorbij, de tijd vliegt hier voorbij.
In week twee waren er de nationale spelen van de clubhuizen in een na gelegen plaatsje bij Jarvenpaa.
De locatie was midden in het bos, aan een groot meer, bij het meer was een houten hut inclusief Sauna.
Hier natuurlijk gebruik van gemaakt en een verfrissende duik genomen in het meer.
De nationale spelen van Finland worden elk jaar door een verschillend clubhuis georganiseerd, dit keer was het de beurt aan mijn stage adres.
Vele spelletjes en quizzen werden er gespeeld, ik vindt de nationale clubhuizen spelen goed initiatief je ziet dat de mensen er plezier hebben en een goede sociale omgeving hebben met lotgenoten.

Als hoogte punt stond ik nog in de lokale krant van Jarvenpaa met een foto bij de nationale spelen, een klein interview wat ik hier kwam en wat voor studie ik hier volgde en hoe mijn ervaringen tot nu toe waren in Finland ;)
Op mijn stage adres gaat het allemaal prima, de leden daar hebben zelf veel verantwoordelijkheid voor het runnen van het clubhuis en worden overal in betrokken zoals de receptie, financiele zaken en alles wat het inhoudt om een clubhuis te runnen.
Donderdag het Finse spel Molkky gedaan, Molkky is een spel de eerste speler die voor 50 punten aan pionnen omgooit is de winnaar, het enige wat je nodig bent is het spel Molkky&Zon&en goed gezelschap!

Vanmiddag zullen we na het eilandje van Helsinki Suomenlinna, en we gaan het laatste weekje in van dit mooie land en zullen nog even genieten en nieuwe ervaringen opdoen!

Tot de volgende keer...

Au revoir,